torsdag 7. februar 2008

Ting 4

Sarpsborg bibliotek hjelper til med chatte-tjenesten i Biblioteksvar, så jeg har nå brukt chatting som arbeidsform i 2 år. Jeg har fått en god føling med hva chatting går ut på og er blitt godt trent i den kommunikasjonsformen. Det er raskt, uformelt og muntlig og man svarer og får svar direkte, ikke som med e-post hvor svar kan la vente på seg. Ulempen med den raske formen er at det noen ganger kan gå for fort, man rekker ikke tenke over korrekte formuleringer for å unngå misforståelser, men på den annen side har man muligheten til å rette det opp raskt igjen.

Vi er 6 kolleger som sammen prøvde ut GTalk, og brukte litt tid på chatte med hverandre. Det gikk helt fint. Det er et enkelt chatteprogram uten særlig "ekstrautstyr" Jeg har prøvd MSN bittelitt tidligere og chattet med niesene mine.
Jeg har registrert e-post adressen min på .net pasport. E-posten adressen min er marianneberthelsen(a)gmail.com

Ingen kommentarer: