fredag 8. februar 2008

Ting 5

Jeg startet med å titte litt på Picknik uten å registrere meg. Jeg hentet opp et bilde fra PCen vår hjemme (et bilde av min manns restaureringsobjekt av en motorsykkel) og prøvde meg på litt bilderedigering. Det har jeg gjort en del hjemme med egne bilderedigerings-programmer, laget julekort etc. Flickr har jeg vært borti tidligere, sett på det, men ikke brukt det aktivt. Jeg tok oppdagelsesturen. Etterpå valgte jeg den enkleste måten å legge til bildet i bloggen min, nemlig ved å legge til lenken til bildet. Bildet er av en katt, se her: http://www.flickr.com/photos/glenox/359669760/ Det er jo så uendelig mange bilder å velge mellom, så jeg kom ikke på noe mer interessant å lete opp enn kattebilder. Jeg er fascinert av katter og bildet jeg valgte er av en Norsk skogkatt. Nydelig og uttrykksfullt bilde med en vakker katt. Jeg valgte å ikke registrere meg i Flickr foreløpig. Det er noe jeg evt. kan komme tilbake til hvis jeg ved en senere anledning er interessert i å utforske og bruke det videre.

Her er et bilde av biblioteket mitt som jeg fant på Flickr. Flere av bildene av Sarpsborg bibliotek er nettopp blitt lagt inn av en kollega. Morsomt.

Ingen kommentarer: