lørdag 29. mars 2008

Ting 20 E-læring


Kinesisk-kurs, det var jo ikke akkurat det letteste språket å hive seg på, men det var artig å se hvordan det fungerte. Jeg ble faktisk litt engasjert, satt her for meg selv med laptopen og lærte meg å si både "god morgen" og takk" (men nå har jeg glemt det alt)

Jeg synes jeg har lært utrolig mye nytt i løpet av disse ukene. Undervisningsopplegget har vært OK, jeg har jobbet mye for meg selv hjemme og da synes jeg kursgrunnlaget er godt gjennomarbeidet og greie å bruke for jobbing videre, selvom jeg i enkelte tilfeller kunne trengt mer utdypende forklaring og veiledning. Da er det godt å ha kolleger å rådføre seg med. Jeg er spent på det videre arbeidet vi skal gjøre i biblioteket, jeg håper at det skal kanalisere seg ut et par ting vi kan jobbe aktivt med og bruke på en fornuftig måte bl.a. i vårt formidlingsarbeid i biblioteket. Vi kommer til å gå gjennom tingene og diskutere hvordan og om vi vil bruke dem videre. For min egen del kommer jeg til å se nærmere på flere av tingene og prøve å gå litt dypere inn i materien. Selv om man kan tenke med seg selv at noen av tingene har ikke jeg/vi bruk for, så synes jeg det er så viktig å kjenne til dem bl.a. i forhold til våre brukere. Jeg føler at jeg har blitt litt mer "moderne" internettbruker, så nå er kunsten bare å holde seg litt oppdatert og henge med, for det er jo så utrolig mange muligheter der.

Ingen kommentarer: