lørdag 1. mars 2008

Ting 9 video

Tatt rundturen, sett mye rart, morsomt, unødvendig, dårlig og interessant. Blir litt nysgjerrig på ting som ligger der så plutselig har det gått altfor mye tid til å titte på artige filmsnutter.
YouTube og andre videosteder er jeg stadig borti i ulike sammenhenger, sett en del på videoer av ulikt innhold og kvalitet. Problemet er at jeg hverken får sett (hakkete) eller hørt noe på PCen min på jobben. Derfor er det mest hjemme jeg får erfaring med akkurat det. Søkte på bibliotek og fikk noen treff, mest fra Danmark og Sverige. Kongsberg og Tromsø bibliotek var blant treffene.

Så søkte jeg på "Openbare Bibliotheek Amsterdam" og fant denne filmsnutten av dette helt nye folkebiblioteket. Vi får jo et lite inntrykk, men videoen var ikke av de beste.




Og her et videobrev av en bruker som skryter av det nye biblioteket.


















Morsomt for meg å se, både fordi det er et nytt og spennende bibliotek og fordi jeg er halvt nederlandsk. Skal til Nederland til sommeren og da har jeg tenkt å ta meg en tur til det nye biblioteket i Amsterdam.



Morsom PR-gimmick for et bibliotek, å ta med internettbrukere med på en rundtur. Man kan vel også legge ut videoer av arrangementer i biblioteket. Kanskje et undervisningsopplegg i forhold til opplæring i bibliotekbruk i ulike sammenheng.

Ingen kommentarer: